diRyku yG serbE kEkuraNgan~

My photo
mrindukan tarbiah untuk hati yang tandus..ayuhlah rayu rohmu kearah redho Allah:)

Wednesday, April 22, 2009

PENOLONG DI HARI PEMBALASAN

Alquran tafsir yg berzip, sgat bergune dan kalo boleh aq nk kasik kat semua orng. So, nnti setiap owng ade. bile2 rase diri dan jauh dari Allah, cepat2 bukak dan bace dengan hati ayat2 Allah dan terjemahan nye, kite akan rase bhawe allah 2 sngat dekat ngan kite. dan kalo tngok surah albaqarah dah cukup untuk menitiskan air mate kite kalo kite betul2 menghayati dengan mata hati kita. antare ayat yang sememangnye mengetarkan sanubari ialah ayat yang ketujuh "ALLAH TELAH MNGUNCI PINTU HATI DAN PENDENGARAN MEREKA, PENGLIHATAN MRK TLAH DITUTUP DAN BGI MEREKE AZAB YANG MAHA DASYAT!" ya Allah, sayangilah hambeMu yang hine dan bergelumag dose ini..(!0!)

yang ni, jenis diary, lawa jgak! tapi aq prefer yang berzip, jadi xcepat rosak, yang mane2 pown elok, tapi, yang paling penting ialah sejauh mane kite menghayati nye,, insyallah.


Persoalan yang sangat simple, sudahkan kite membace alquran? dah? memahami alquran? dah? menghayati? emmm, menginsafi diri melalui surat cinta ALLAH? dah? Aq sendiri tak pasti,, tapi hakikatnye, kaum kafirin pembenci islam sudah lame mghayati dan mengamati tiap bait2 kate Allah yang agung 2..dan dasyat nyew mereke mnggunekan penghayatan itu untuk mematahkan dan memperkecilkan islam..(nauzubilllahiminzalik)

dulu, umat islam sangat agong dan jiwa mereke sangat utuh kerana mereke hidup dngan jiwa yang penuh dengan pimpinan alquran. bagi mereke, HIDUP ADALAH SEPERTIMANE ALLAH TENTUKAN(edit:ally iskandar ckp). jadi jelas alasan bagi kehancuran jiwe2 muslim di zaman ini. kehidupan yang membuktikan kata2 baginda rasulullah dimana dah tak dapat nk ari lagi,, kitelah buih2 yang hidup di akhir zaman.

So! sangat la peting untuk kite tidak sekadar membace alquran, tapi menghayatinye.walaupun kite xpaham bahase arab.kite boleh bace terjemahan nye. sangat bergune. amatlah malang kalo kite xdapat memahami dan menghayati ayat2 Allah sebelum smpai ajal kite. nauzubillah. kalo difikir2 kn, ibadah membace alquran atau segale jenis ibadah sekalipun,, semuenye kebaikan untuk diri kite..dan sekirenye kite tak lakukan pon, Allah xrugi ape2..malang nye kalo kite xditiupkan roh petunjuk dari Allah..jom! hayati bukak tafsir alquran!(^0^)/

3 comments:

nama.aku.lynn said...

ko jual ke??
bpe hinggit??

MUJAHIDAH(^0^)/ said...

heheh..
xlah,
mmg ad kat tmpat aq..
kak usrah aq pown jual..
40 innget jew.
bebaloi(^0^)/

MUJAHIDAH(^0^)/ said...

aq tringin sngt nk kale hitam..
tp,, xpe lah,,
coklat pown coklat lah...
huhu~